Over Patricia

Plezieriger werken, beter presteren, volop leven

Mijn naam is Patricia Rooy en ik help drukke professionals bij het opsporen en dichten van energielekken.
Sinds 2007 leef ik mijn fascinatie voor het thema tijd en slimmer werken uit in mijn bedrijf Organizable.

Met enthousiasme verzorg ik Teamtrainingen en Persoonlijke coaching voor medewerkers in organisaties die kampen met werkstress en informatie-overload. Voor grotere opdrachten werk ik samen met collega ondernemers op het gebied van persoonlijke effectiviteit en organisatieadvies.

Ik geloof dat het schenken van onverdeelde aandacht steeds meer onder druk komt te staan en dat slim organiseren en plannen helpt om niet te verzanden in randzaken. Soms moet je dat rigoureus aanpakken, maar vaak zorgen kleine veranderingen al voor groot effect. Begin bijvoorbeeld met 1 minuutje per week. Vul je naam en e-mailadres in en ontvang korte, praktische tips.

Heb je een chronisch gebrek aan tijd? Wil je goed georganiseerd werken en beter presteren?
Ik help je graag met

  • ontdekken welke oplossingen jou helpen om je workflow te stroomlijnen
  • je inbox temmen en slimmer werken in een wereld die steeds digitaler wordt
  • gebruik maken van online tools om op iedere plek (samen) te werken
  • terugwinnen van je tijd, aandacht en energie

(Over)leven

De worsteling van mijn klanten was ook ooit de mijne. In de jaren 90 kregen we 3 kinderen en verdronk ik in alle bezigheden. Met een drukke baan, een dynamisch gezin, vrijwilligerswerk, sporten, familie en vrienden werd ik voortgedreven door haast. De ballen in de lucht houden gaf me vaak stress.

Overzicht scheppen, opschonen, nadenken over slimmer organiseren en plannen, waren goede voornemens die ik voor me uitschoof. Ik maakte mezelf wijs dat ik daar ‘binnenkort’ meer tijd voor zou krijgen. Ondertussen vlogen de weken aan mij voorbij en was ik aan het overleven.

Voor mij kwam de ommekeer toen ik besefte dat het nooit rustig gaat worden (nou ja, oké, misschien als ik 80 ben).

Vanaf dat moment ging ik op zoek naar manieren om, ondanks de hectiek, met een helder hoofd te werken en volop in het nu te leven. Ik las boeken, volgde cursussen en observeerde mensen die schijnbaar moeiteloos heel veel voor elkaar kregen.

Op mijn zoektocht heb ik ontdekt (en ontdek ik nog steeds) welke vaardigheden, systemen, handigheden, methoden en (online) tools kunnen helpen om ontspannen te werken en beter te presteren. Dit digitale tijdperk biedt meer mogelijkheden dan ooit om op je eigen wijze te werken. Goed georganiseerd zijn is geen doel op zich, maar het helpt geweldig om aandacht te besteden aan de wezenlijke zaken.

Ik heb ook gezien dat klassieke timemanagement-technieken niet meer voldoen. De manier waarop we werk en privé met elkaar combineren is de laatste jaren ingrijpend veranderd. Technische ontwikkelingen maken het mogelijk om plaatsonafhankelijk en 24/7 te werken. We hebben daarom een nieuwe kijk op het thema tijd nodig, die ons helpt om soepel mee te bewegen in een snel veranderende wereld.


Ervaringen van klanten

Patricia heeft rust, overzicht en kennis van zaken
Klaas Snijder, Hendrix UTD

Ik heb Patricia ervaren als rustig, vrolijk, doelgericht en meedenkend om te zoeken naar de methode die specifiek werkt voor mij
Corine Voogt, Halfjuni-Webwerk-drukwerk

Patricia heeft een plezierige, intelligente manier van analyseren van de situatie en laat je daarbij in je waarde. Ze heeft 1001 tips, maar weet daarbij op zo’n bijzondere manier aan te sluiten op je mogelijkheden en persoonlijke werkstijl, dat het ook in de praktijk werkbaar is
Lia Wensink, ROC Midden Nederland

Ik vond het prettig dat Patricia “naast” me stond en open stond voor tegenvragen
Tilly van de Pavert, Goedgemerkt